
En fælles retning
Hedensted Kommunes visuelle identitet er skabt på baggrund af et behov for at markere en fælles retning. Et samlet Hedensted Kommune, som har sammenhold, fællesskab og nærhed.
Den visuelle identitet er skalerbar og nem at bruge på tværs af afdelinger og områder, så der kan kommunikeres til mange målgrupper om mange emner. Samtidig er den tilgængelig, genkendelig og let at afkode, ligesom den imødekommer de digitale behov.
Den visuelle identitet udspringer af fortællingen i byvåbnet: de to buer, der markerer højderyg og hav. To buer, der griber hinanden, og som bliver til en sammenhæng.
I denne designguide findes beskrivelser og regler for, hvordan kommunikationen om og designet på Hedensted Kommune skal varetages, så brandet fremstår stærkt og entydigt.
Brug guiden som inspiration og hjælp til at bruge de mange elementer i den visuelle værktøjskasse.
Hedensted Kommune skal ved hjælp af tekst, billeder og grafik udtrykke tillid, ærlighed, menneskelighed og handlekraft.
Kom godt i gang med den visuelle retning
Følg designguiden
Når du følger de enkle principper i designguiden, er du med til at sikre en samlet visuel identitet for Hedensted Kommune. Sammen sikrer vi, at Hedensted Kommune altid fremstår efter hensigten - en samlet troværdig afsender.
Hold det enkelt
Enkelthed fremmer forståelsen. Undgå derfor at inkludere for meget information og unødvendige visuelle elementer i layoutet. Vælg hellere fra end til, så der er plads til luft og en pause i det visuelle udtryk.
Modtagerorienteret
Tænk på din modtager, når du arbejder med budskaber og design – og undervurder ikke modtagerens forståelsesniveau.
Vær ambitiøs på vegne af Hedensted Kommune
Brug så vidt muligt kvalitetsmateriale, når du arbejder med det samlede grafiske udtryk. Undlad f.eks. dårlige billeder og lange uforståelige tekster, men hav høje ambitioner for det samlede visuelle udtryk.
Det visuelle udtryk
Designguiden indeholder de vigtigste visuelle værktøjer til at skabe et samlet stærkt udtryk for Hedensted Kommune. Guiden konkretiserer brugen af logo, font, farver, 5. element, billedstil og eksempler på, hvordan kommunikationen for Hedensted Kommune kan se ud.